به گزارش میراثآریا، مجتبی نوروززاده بیان کرد: جاده قدیم قم - تهران از محورهای ترانزیتی استان است که به موازات آزادراه قم – تهران (آزادراه خلیجفارس) از ترافیک ترکیبی به ویژه خودروهای نیمهسنگین برخوردار است.
رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان قم خاطرنشان کرد: ۶۲ کیلومتر از مسیر قدیم قم - تهران در حوزه مسئولیتی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان قم قرار دارد.
او به اجرای طرح بهسازی این محور پرداخت و گفت: در قالب این طرح که از تیرماه سال جاری اجرایی شده است، متناسب با موقعیت و وضعیت احصاء شده هر قطعه، نسبت به اجرای عملیات درزگیری، لکهگیری و روکش آسفالت اقدام میشود.
او میزان اعتبار اجرایی طرح مذکور را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی هزینه اجرایی طرح بهسازی جاده قدیم قم - تهران از محل اعتبارات سازمان راهداری و حملونقل جادهای تامین شده است.
نوروززاده درباره مشخصات فنی این طرح گفت: با توجه به احصای قطعات اجرایی طرح، نسبت به عملیات درزگیری به طول ۸ هزار متر، لکهگیری هندسی در ابعاد ۲۵ هزار مترمربع و اجرای روکش آسفالت به طول ۲.۵ کیلومتر و عرض ۱۸ متر (در دو لایه بیندر و توپکا) اقدام خواهد شد.
او بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح را ۶ ماهه اعلام کرد و افزود: با توجه به پیشرفت مناسب طرح، شاهد تکمیل و مورد بهرهبرداری قرارگرفتن آن تا پایان آبانماه سال جاری خواهیم بود.
حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران (آزادراه خلیجفارس) به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان (آزادراه امیرکبیر) به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
انتهای پیام/
نظر شما